Trodde mina kaniner var sjuka

Idag så skulle jag klippa klorna på Stampe och Druvan, och märkte att Druvan hade lite bajs vid rumpan så jag hämtade papper ocoh vatten och skulle tvätta henne. Då märkte jag att hon hade som två hål eller fickor på båda sidorna av analöppningen! Där var det något kladdigt gul-röd-orange färgat som luktade riktigt illa!

Trodde direkt att det var var, och tvättade rent henne. Kollade sen på Stampe och han hade likadant! Blev livrädd att det var någon sjukdom såklart, och googlade om kaninsjukdomar. Jag hittade ingenting, men sen hittade jag den här sidan!
kanin.ifokus.se där det stod precis om det jag hittade på mina niner. Det var då körtlar och sekret som dom markerar revir med. Alltså helt normalt! :) Men man kan tvätta rent med en genomblöt tops då och då :)
http://kanin.ifokus.se/discussions/4d714c5ab9cb46223305fb3c-konsorganet-normalt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0